Też mi się wydaje, że takie badanie niewiele wnosi. Przede wszystkim, taka weryfikacja jest bardzo subiektywna, ponieważ badacz wypytuje studentów tylko o to, co sam wie. Student też mógłby przeprowadzić analogiczne badanie na wykładowcach i dojść do tego samego wniosku.
Student może nie wiedzieć, kto napisał „Nad Niemnem”, a wykładowca nie wiedzieć, kto napisał „Wiedźmina”. Student może nie wiedzieć, jak wyglądały granice Polski przed wojną, a wykładowca może nie wiedzieć, jak stworzyć własną stronę internetową. I kto wtedy wie więcej o świecie?
> Jeśli ktoś z Państwa ma ochotę zaproponować takie pytania to bylibyśmy wdzięczni.
> ~ Andrew Wader
Mam takie propozycje:
„Na jaką działalność gospodarczą można dostać dotację z Unii Europejskiej i jak to zrobić?”
„Na czym polega pozycjonowanie stron internetowych?”
„Jak działa GPS i gdzie nie da się z niego korzystać?”
„W jakich państwach w ciągu ostatnich 10 lat trwała wojna?” (i odpowiedź „gdzieś w Afryce” nie jest tu dobrą odpowiedzią)